Asioinnin mahdollisuudet tekoälyn aikakaudella: näin saat datan kuntoon ja hyödynnät sen potentiaalin

Katso tallenteelta asiantuntijoiden vinkit

Tekoäly on yksi suurimmista megatrendeistä, jotka muokkaavat tulevaisuuden liiketoimintaa ja asiakaskokemusta. Mutta mitä tekoäly edellyttää yrityksiltä, jotka haluavat hyödyntää sitä asiakasrajapinnassa? Vastaus on yksinkertainen: laadukasta dataa.

Datan laatu on avain onnistumiseen – jos data on epätarkkaa, puutteellista tai virheellistä, tekoäly ei pysty tuottamaan luotettavia ja hyödyllisiä tuloksia. Tekoäly ei kuitenkaan ole ainoa syy datan kehittämiseen. Kun data on kunnossa, voit hyödyntää sitä esimerkiksi prediktiivisissä malleissa asiakkaiden käyttäytymisen ennakoimiseksi sekä kehittyneemmässä raportoinnissa, jonka avulla saat kokonaiskuvan yrityksen nykytilasta.

Yhtenäinen, ajantasainen ja luotettava data auttaa sinua seuraamaan ja mittaamaan asiakaskokemuksen kehittymistä eri mittareilla ja antaa selkeän kuvan siitä, mitä asiakkaat haluavat ja tarvitsevat.

Katso tallenteelta Elisan asiantuntijoiden huomiot siitä, mitä datan kuntoon laittaminen tarkoittaa käytännössä ja mitä hyötyjä se tuo asiakaskokemuksen kehittämiseen. Tallenteelta selviää

  • datan hyödyntämisen haasteet
  • miten vältät tyypilliset sudenkuopat
  • datan hyödyntämisen suurimmat edut
    • prediktiiviset mallit, jotka auttavat ennakoimaan asiakkaiden käyttäytymistä kuten poistumisriskiä tai ostotodennäköisyyttä
    • raportoinnin kehittäminen, jonka avulla saat paremman näkymän yrityksen nykytilasta
    • tekoälyn hyödyntäminen asiakasrajapinnan apurina
  • konkreettisia esimerkkejä datan hyödyntämisestä asiakasrajapinnan eduksi.

Tallenne on suunnattu sinulle, joka olet kiinnostunut asioinnin kehittämisestä, datan hyödyntämisestä ja tekoälyn mahdollisuuksista.