Yhdistä asiointi, myynti ja markkinointi asiakkaan ympärille

Yhteistyön kehittäminen tuo asiakkaalle enemmän arvoa ja parantaa työntekijäkokemusta, hyödyttäen laajasti koko yritystä.

Opas auttaa hahmottamaan, miten asiakaspalvelun, myynnin ja markkinoinnin yhdistäminen asiakkaan ympärille tuottaa asiakkaalle enemmän arvoa.

  • Opit parhaimmat käytänteet ja tunnistat matalalla roikkuvat hedelmät, jotka tuovat toimintoja lähemmäs toisiaan.
  • Ymmärrät, miten teknologialla tuetaan asiakaspalvelun, myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä ja kuinka se parantaa työntekijöiden arkea.
  • Pääset myös tutustumaan kahteen konkreettiseen case-esimerkkiin Suomen markkinasta.

Tässä oppaassa pureudumme siiloutumisen juurisyihin ja esittelemme parhaimmat käytänteet yhteisten toimintamallien kirkastamiseen. Usein siilot näkyvät myös käytössä olevissa teknologioissa. Asiantuntijamme kertovat oppaassa kuinka saat toiminnot linkittymään toisiinsa myös järjestelmätasolla – oli käytössäsi sitten monista eri työkaluista rakentunut moniohjelmisto-ympäristö tai yksi kokonaisvaltainen alusta.

Miten siilot näkyvät arjessa?

Image
  • Myynnissä ei tunnisteta matalalla roikkuvia hedelmiä, kun markkinoinnin ja asiakaspalvelun tunnistamat signaalit eivät kantaudu myyntiin asti.
  • Markkinoinnin kohdentaminen ja segmentointi on vaikeaa ja manuaalista.
  • Asiakaspalvelulla ei ole kokonaisnäkymää asiakkaan polusta ja agentti palvelee asiakasta aina kuin tyhjältä pöydältä. 
  • Asiakas ei saa proaktiivista palvelua vaan joutuu selittämään tilanteensa yhä uudelleen. 

Siilot haittaavat kaikkia asiakkaasta työntekijöihin. Tilannetta ei kuitenkaan voi ratkaista yksin vaan siihen tarvitaan monialaista yhteistyötä, johon opas antaa vinkit.